Článok I.
Základné ustanovenie
- Tieto všeobecné obchodné podmienky sú v súlade s ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“).
Obchodný názov: FEX s.r.o.
Právna forma: Spoločnosť s ručením obmedzeným
Punc: Oravská Jasenica 137, 029 64 Oravská Jasenica
IČO: 48 340 812
DIČ: 2120140528
Zapísaná v: obchodnom registri Okresného súdu Žilina, odd. 64418 /L
Zastúpená: Mgr: Juraj Feranec, konateľ
(ďalej len„predajca“ alebo tiež„dodávateľ“)
- Kontaktné údaje:
Telefónne číslo: +421 919 075 005
E-mail: obchod@fexinterier.sk
- Adresa, na ktorej môže zákazník uplatniť reklamáciu, podať sťažnosť alebo iný podnet:
FEX s.r.o.
Oravská Jasenica 137, 029 64 Oravská Jasenica
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán pri uzatváraní zmlúv o dielo. Dielom sa rozumie návrh dizajnu vytvorený podľa požiadaviek a potrieb objednávateľa a jeho následná realizácia do konkrétnej podoby, ktorá spĺňa dohodnuté kritériá (ďalej len „dielo“). Všetky zmluvné strany sú povinné dodržiavať tieto VOP, pokiaľ nie je v samotnej zmluve písomne dohodnuté inak.
- Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi dodávateľom a zákazníkom, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru, služieb alebo objednanie diela (ďalej len „zmluva“) na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho, ktorý je umiestnený na internetovej stránke – www. fexinterier.sk (ďalej len „internetová stránka“).
- Predmetom zákazky môže byť návrh dizajnu, ktorý zohľadňuje požiadavky a potreby zákazníka, a jeho následná realizácia v konkrétnej podobe, ktorá spĺňa dohodnuté kritériá.
- Ustanovenia VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto VOP.
- Objednávateľ je fyzická alebo právnická osoba, ktorá si u zhotoviteľa objednala vykonanie diela (ďalej len „objednávateľ“).
- Tieto VOP a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
Článok II.
Cenová ponuka, objednávka a uzavretie zmluvy
- Cenové ponuky zhotoviteľa predložené pred uzavretím zmluvy o dielo (informácie uvedené v reklamných materiáloch alebo predložené ústne) sú zásadne nezáväzné, pokiaľ nie sú zahrnuté do zmluvy o dielo alebo do objednávky potvrdenej zhotoviteľom.
- Zákazník nesie plnú zodpovednosť za pravdivosť údajov, ktoré uviedol v objednávke.
- Osoba, ktorá podpísala objednávku, svojím podpisom potvrdzuje, že je oprávnená konať v mene objednávateľa na základe svojho funkčného alebo pracovného zaradenia u objednávateľa alebo na základe plnej moci osoby oprávnenej konať v mene objednávateľa.
- V prípade, že sa dielo vykonáva u objednávateľa, na jeho pozemku alebo na nehnuteľnosti, ku ktorej má objednávateľ nájomné alebo iné užívacie právo, objednávateľ zaslaním objednávky zhotoviteľovi vyhlasuje, že má k miestu zhotovenia diela vlastnícke, nájomné alebo iné užívacie právo a že zhotoveniu diela nebránia žiadne právne ani faktické prekážky v mieste zhotovenia diela.
- Objednávka sa považuje za prijatú a právne záväznú v okamihu potvrdenia zo strany dodávateľa. Tento okamih sa považuje za moment platnosti a účinnosti zmluvy o dielo.
- Aj vedľajšie dohody zmluvných strán sú platné a účinné len vtedy, ak ich potvrdí zhotoviteľ.
Článok III.
Fakturácia a platobné podmienky
- Fakturácia ceny za dielo sa spravidla vykonáva podľa cien dohodnutých medzi zmluvnými stranami.
- Na základe uzavretia zmluvy v súlade s čl. II bod 4 týchto VOP zhotoviteľ vystaví objednávateľovi zálohovú faktúru, ktorej predmetom je záloha vo výške 100 % ceny za dielo. Objednávateľ je povinný zaplatiť zhotoviteľovi zálohu na cenu za dielo vo výške 100% ceny za dielo, a to v lehote splatnosti podľa zálohovej faktúry. V prípade nesplnenia tejto povinnosti objednávateľom je zhotoviteľ oprávnený od zmluvy odstúpiť.
- DPH je na faktúre uvedená v zákonnej výške platnej v deň vystavenia faktúry.
- Odpočet zľavy sa vykonáva výlučne na základe dohody zmluvných strán.
- Objednávka len návrhu, ak si zákazník objedná len návrh návrhu a nepožaduje jeho realizáciu, platí za služby poskytnuté v súvislosti s návrhom podľa cenovej ponuky.
- Objednávka dizajnu a jeho realizácie , ak si zákazník objedná návrh dizajnu a jeho následnú realizáciu, zaplatí za služby poskytnuté v súvislosti s návrhom a jeho realizáciou v súlade s cenovou ponukou.
- Ak faktúra nie je uhradená v lehote splatnosti, zákazník je v omeškaní. V takom prípade je zhotoviteľ oprávnený požadovať od objednávateľa úrok z omeškania vo výške 0,05 % z nezaplatenej sumy za každý deň omeškania.
Článok IV.
Vykonávanie prác
- Predpokladom pre vykonanie montážnych a dekoratérskych prác zhotoviteľom je pripravenosť staveniska, resp. interiéru objednávateľa a zabezpečenie prívodu el. prúdu s napätím 230 V za účelom pripojenia príslušných zariadení (napr. vŕtačky, vysávača a pod.).
- Akékoľvek dodatočné a nepredvídateľné práce (najmä úpravy spojené s montážou a pod.) nie sú zahrnuté v cenovej ponuke zhotoviteľa, pričom zhotoviteľ ich bude objednávateľovi dodatočne fakturovať.
- Objednávateľ je povinný vopred oznámiť zhotoviteľovi umiestnenie rozvodov v stenách, na ktorých bude inštalácia prebiehať, a informovať ho o ďalších dôležitých okolnostiach súvisiacich s realizáciou diela.
- Pri dodávke tovaru z prírodných materiálov, ako je ľan, bavlna, vlna, viskóza, drevo, mramor atď., sú prípustné odchýlky vo farbe, štruktúre a štruktúre od vzorkovníkov alebo katalógov.
- Pri dodávke tovaru z prírodných materiálov, ako je ľan, bavlna, vlna, viskóza, drevo, mramor atď., sú prípustné odchýlky vo veľkosti +/- 5 %, pokiaľ výrobca tovaru z týchto materiálov neurčí inú prípustnú odchýlku vo veľkosti. Najmä ľanové, bavlnené a viskózové tkaniny sú veľmi citlivé na vlhkosť, pranie a žehlenie, čo môže výrazne ovplyvniť ich rozmery.
- Pri objednávaní záclon je zákazník povinný oznámiť špecifické požiadavky na záclony, ich dizajn, plisovanie, výšku zavesenia, výšku zavesenia nad zemou atď. V opačnom prípade bude dodané štandardné vyhotovenie a dodatočné požiadavky na úpravu bude dodávateľ zákazníkovi dodatočne účtovať.
- Pri objednávaní tapiet sa odpad z tapiet do veľkosti max. 1 role. Pri tapetovaní zhotoviteľ nezaručuje vytvorenie neviditeľných spojov tapiet, pretože na konečné vyhotovenie spojov tapiet má vplyv viacero faktorov (napr. rovnosť steny, svetelné podmienky atď.).
- Zhotoviteľ odporúča, aby sa termín inštalácie a dekorácie záclon, tapiet a iných dekoratívnych prvkov v interiéri dohodol ako posledný počas výstavby interiéru, aby sa predišlo znečisteniu, poškodeniu alebo znehodnoteniu zo strany iných zhotoviteľov (napr. stolárske práce, iné montážne práce).
- Objednávateľ sa zaväzuje počas realizácie diela zhotoviteľom zabezpečiť spoluprácu s ostatnými zhotoviteľmi tak, aby nedošlo k obmedzeniu prác vykonávaných zhotoviteľom, resp. k prestojom, ktoré by mali za následok zvýšenie ceny za dielo.
- Približný čas potrebný na dokončenie diela (montáž, výzdoba a iné interiérové práce) oznámi zhotoviteľ objednávateľovi vopred, môže však byť prekročený v dôsledku postupu prác, neočakávaných okolností alebo skrytých chýb.
- Po ukončení montážnych a dekoratívnych prác na diele zhotoviteľ zabezpečí bežné vyčistenie miesta, kde bolo dielo vykonané. V prípade požiadavky na odborné upratovanie miesta realizácie diela (dôkladné vysávanie, umývanie okien a pod.) je objednávateľ povinný túto skutočnosť zhotoviteľovi vopred oznámiť.
Článok V.
Odovzdanie a prevzatie práce
- Po dokončení diela zhotoviteľom je objednávateľ povinný zúčastniť sa na odovzdaní alebo prevzatí diela. Ak sa objednávateľ osobne nezúčastní na odovzdaní alebo prevzatí diela, je povinný určiť inú osobu, ktorá bude konať ako jeho zástupca.
- O odovzdaní alebo po prevzatí diela sa medzi zhotoviteľom a objednávateľom spíše odovzdávací protokol, v ktorom sa uvedú vady alebo nedostatky diela. V opačnom prípade zhotoviteľ nezodpovedá za viditeľné vady diela.
Článok VI.
Vlastníctvo diela a riziko poškodenia diela
- Ak zhotoviteľ vykonáva dielo v priestoroch objednávateľa, na jeho nehnuteľnosti alebo na nehnuteľnosti, ku ktorej má objednávateľ nájomné alebo iné užívacie právo, znáša nebezpečenstvo škody na diele alebo na zhotovovanej veci objednávateľ, s výnimkou zavinenia zhotoviteľa.
- V prípadoch neuvedených v bode 1 tohto článku prechádza nebezpečenstvo škody na diele na objednávateľa okamihom prevzatia diela od zhotoviteľa v súlade s čl. V týchto VOP. Ak tak objednávateľ neurobí včas, nebezpečenstvo škody na diele prechádza na objednávateľa v čase, keď mu zhotoviteľ umožní nakladať s dielom a objednávateľ poruší zmluvu tým, že dielo neprevezme.
- Vlastnícke právo k dielu prechádza na zákazníka až okamihom úplného zaplatenia ceny za dielo (tzv. výhrada vlastníctva).
Článok VII.
Práva a povinnosti zákazníka
- Zhotoviteľ sa zaväzuje vykonať dielo riadne a včas, najmä v dohodnutom množstve, kvalite a vyhotovení.
- Dielo má vady, ak vykonanie diela nezodpovedá výsledku uvedenému v zmluve.
- Zhotoviteľ zodpovedá za vady diela v čase jeho odovzdania objednávateľovi; ak však nebezpečenstvo škody na zhotovovanej veci prejde na objednávateľa neskôr, rozhodujúci je čas tohto prechodu.
- Zhotoviteľ zodpovedá za vady diela, na ktoré sa vzťahuje záruka za akosť, v rozsahu tejto záruky.
- Zhotoviteľ zodpovedá za vady diela, ktoré sa vyskytli po čase uvedenom v bodoch 2 a 3 tohto článku, ak boli spôsobené porušením jeho povinností.
- Zhotoviteľ neakceptuje právo objednávateľa z vád diela, ak objednávateľ neoznámi zhotoviteľovi vady diela formou písomnej reklamácie, preukázateľne doručenej zhotoviteľovi osobne alebo poštou
: Polylang placeholder neupravovať
- Záručná lehota na dielo začína plynúť dodaním diela.
Článok VIII.
POUKÁZANIE NA CHYBU PRÁCE
- Obchodník v súlade s § 5 ods. 1 písm. f) až h) zákona o ochrane spotrebiteľa riadne informuje zákazníka (ďalej len „zákazník“ alebo „kupujúci“) o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady diela (ďalej len „reklamácia“) vrátane údajov o tom, kde môže reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv.
- Po uzavretí zmluvy o dielo sa tento reklamačný poriadok stáva súčasťou zmluvnej dokumentácie medzi zákazníkom a obchodníkom. Tento reklamačný poriadok sa nevzťahuje na právny vzťah založený objednaním diela u obchodníka v prípade, že zákazník je podnikateľom (§ 2 ods. 2 Obchodného zákonníka). Takýto právny vzťah sa riadi príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka. Ak nie je v záručnom liste uvedené inak, záručná doba je 12 mesiacov od dodania diela.
- Zodpovednosť za vady a uplatnenie reklamácie: Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má dielo pri jeho odovzdaní kupujúcemu. V prípade diela zhotoveného za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
Kupujúci môže uplatniť práva zo zodpovednosti za vady, ak upozorní na vadu do dvoch mesiacov od jej zistenia, najneskôr však do dvoch rokov od dodania diela. Kupujúci je povinný po zistení vady prestať dielo užívať, aby bolo možné posúdiť pôvod vady a zabezpečiť jej odstránenie, ak je to možné.
- Spôsob podania sťažnosti: Zákazník môže podať sťažnosť písomne poštou na adresu sídla spoločnosti alebo elektronicky na e-mailovú adresu obchod@fexinterier.sk.
Pri uplatňovaní práv zo zodpovednosti za vady je zákazník povinný vyplniť reklamačný formulár a doručiť ho spolu s dokladom o kúpe diela.
Reklamačné konanie sa začína dňom doručenia vyplneného formulára alebo listu s popisom závady a požadovanými údajmi.
- Spracovanie sťažností: Obchodník je povinný prijať reklamáciu v prevádzke a vydať zákazníkovi písomné potvrdenie o závade. Obchodník určí lehotu na odstránenie vady, ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní od miesta vzniku vady, ak nie je dlhšia lehota odôvodnená objektívnymi dôvodmi, ktoré nemôže obchodník ovplyvniť.
Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, písomne oznámi zákazníkovi dôvody odmietnutia. V prípade, že kupujúci preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu znaleckým posudkom, môže na vadu poukázať opakovane, pričom obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
- Reklamácie a záruka: Reklamácie budú riešené individuálne a v súlade s platným právnym poriadkom. Zákazník je povinný skontrolovať dielo a zistiť prípadné vady a poškodenia ihneď po jeho prevzatí. Tieto vady je povinný bez zbytočného odkladu oznámiť obchodníkovi.
Ak nie je uvedené inak, zákonná záručná doba na práce je 24 mesiacov.
- Počas záručnej doby má kupujúci právo uplatniť si u predávajúceho zodpovednosť za vady tovaru zakúpeného u predávajúceho, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci.
Záruka sa nevzťahuje na:
- závady spôsobené opotrebovaním pri bežnom používaní,
- závady spôsobené nesprávnym používaním,
- závady spôsobené nesprávnou (neodbornou) montážou,
- závady spôsobené nesprávnym skladovaním.
Článok IX.
Spracovanie a používanie údajov
- Objednávateľ udeľuje zhotoviteľovi súhlas so zhromažďovaním údajov, ktoré oznámil alebo oznámi zhotoviteľovi v súvislosti so zmluvou, resp. objednávkou, a to aj v prípade, že k uzatvoreniu zmluvy nedôjde.
- Objednávateľ súhlasí so spracovaním údajov v informačnom systéme zhotoviteľa, s ich uchovávaním po celú dobu trvania zmluvného vzťahu a po dobu nevyhnutnú na ochranu práv zhotoviteľa po skončení zmluvného vzťahu.
Článok X.
Ochrana osobných údajov
- Zmluvné strany sa dohodli, že zákazník za účelom riadneho vybavenia a doručenia objednávky, ak je fyzickou osobou, je povinný v objednávke oznámiť predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého pobytu vrátane PSČ, telefónne číslo a e-mailovú adresu.
- Zmluvné strany sa dohodli, že objednávateľ je povinný za účelom riadneho vybavenia a doručenia objednávky, ak je právnickou osobou, oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, DIČ (ak je pridelené), telefónne číslo a e-mailovú adresu.
- Zhotoviteľ týmto oznamuje objednávateľovi, že v zmysle čl. 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), (ďalej len „Nariadenie“), predávajúci ako prevádzkovateľ informačného systému bude spracúvať osobné údaje v procese uzatvárania kúpnej zmluvy objednávateľa bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, nakoľko spracúvanie osobných údajov objednávateľa bude dodávateľ vykonávať v rámci predzmluvných vzťahov s objednávateľom a spracúvanie osobných údajov objednávateľa je nevyhnutné na plnenie kúpnej zmluvy, v ktorej objednávateľ vystupuje ako jedna zo zmluvných strán.
- Podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia môže zhotoviteľ po dodaní objednaného diela alebo služby objednávateľovi na základe oprávneného záujmu spracúvať osobné údaje objednávateľaaj na účely priameho marketingu a zasielať na e-mailovú adresu objednávateľa informácie o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaný tovar alebo služby.
- Zhotoviteľ sa zaväzuje nakladať s osobnými údajmi objednávateľa a nakladať s nimi v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
- Zhotoviteľ vyhlasuje, že v súlade s čl. 5 ods. 1 písm. a) a b) Nariadenia získava osobné údaje zákazníka výlučne na účel uvedený v týchto podmienkach.
- Dodávateľ vyhlasuje, že na iné účely, ako sú uvedené v týchto obchodných podmienkach, bude osobné údaje zákazníka získavať vždy samostatne na primeranom právnom základe a zároveň zabezpečí, aby tieto osobné údaje boli spracované a použité výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli získané, a nebude ich spájať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iný účel alebo na účel plnenia kúpnej zmluvy.
- Pred odoslaním objednávky bude zákazník požiadaný, aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že ho predávajúci informoval dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom:
- vaše identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1 týchto obchodných podmienok, ktoré preukazujú totožnosť predávajúceho,
- kontaktné údaje predávajúceho alebo jeho zodpovednej osoby,
- účel spracúvania osobných údajov, ktorým je uzatvorenie kúpnej zmluvy medzi dodávateľom a zákazníkom, a právny základ spracúvania osobných údajov,
- že objednávateľ je povinný poskytnúť požadované osobné údaje na účely uzavretia kúpnej zmluvy a riadneho vybavenia a doručenia objednávky,
- ak sa spracovanie zakladá na čl. 6 ods. 1 písm. f), že oprávneným záujmom, ktorý sleduje predávajúci, je priamy marketing,
- identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá dodáva objednaný tovar zákazníkovi, alebo identifikačné údaje iných príjemcov alebo kategórií príjemcov osobných údajov, ak existujú,
- dobu uchovávania osobných údajov alebo kritériá na jej určenie,
- Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje Nariadeniu ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a nebude ich obchádzať.
- V súlade s nariadením predávajúci poskytuje zákazníkovi, ktorého údaje spracúva, tieto informácie:
- totožnosť a kontaktné údaje predávajúceho a v relevantných prípadoch aj zástupcu predávajúceho,
- kontaktné údaje zodpovednej osoby,
- účely spracovania, na ktoré sú osobné údaje určené, ako aj právny základ spracovania,
- ak sa spracovanie zakladá na čl. 6 ods. 1 písm. f), oprávnených záujmov, ktoré sleduje predávajúci alebo tretia strana,
- okruh príjemcov alebo kategórie príjemcov osobných údajov, ak existujú,
- v príslušnom prípade informácie o tom, že predávajúci má v úmysle preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii,
- dobu uchovávania osobných údajov alebo kritériá na jej určenie,
- informácie o existencii práva požadovať od predávajúceho prístup k svojim osobným údajom a práva na ich opravu alebo vymazanie, alebo obmedzenie spracovania, alebo práva namietať proti spracovaniu, ako aj práva na prenosnosť údajov,
- právo podať sťažnosť dozornému orgánu,
- informácie o tom, či je poskytnutie osobných údajov zákonnou alebo zmluvnou požiadavkou alebo požiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie zmluvy, či je objednávateľ povinný poskytnúť osobné údaje, ako aj o možných dôsledkoch neposkytnutia takýchto údajov,
- existenciu automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania;
Zákazník má právo získať od predávajúceho kópiu spracúvaných osobných údajov a má tiež právo získať všetky vyššie uvedené informácie. Za akékoľvek ďalšie kópie, ktoré si zákazník vyžiada, môže predávajúci účtovať poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom na vyhotovenie kópie.
- Ak zákazník uplatní svoje právo podľa bodu 11 tohto článku písomne alebo elektronicky a z obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo podľa bodu 11 tohto článku, žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto nariadenia.
- Zákazník má právo namietať proti spracúvaniu svojich osobných údajov predávajúcim, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s takýmto priamym marketingom. Ak zákazník vznesie námietku proti takémuto spracúvaniu, predávajúci prestane spracúvať osobné údaje na účely priameho marketingu odo dňa doručenia takejto námietky predávajúcemu a osobné údaje dotknutého zákazníka už nesmú byť a nebudú spracúvané na takéto účely.
- Ak má zákazník podozrenie, že sa jeho osobné údaje spracúvajú neoprávnene, môže podať sťažnosť na Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky. Ak zákazník nemá plnú spôsobilosť na právne úkony, jeho práva môže uplatniť zákonný zástupca.
- Predávajúci prijme primerané opatrenia, aby poskytol zákazníkovi všetky informácie uvedené v bode 10.11 v stručnej, prehľadnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme, jasne a jednoducho formulované. Predávajúci poskytne informácie elektronicky alebo v súlade s nariadením iným spôsobom dohodnutým so zákazníkom.
- Predávajúci poskytne zákazníkovi informácie o opatreniach prijatých na základe jeho žiadosti bez zbytočného odkladu, v každom prípade do jedného mesiaca od doručenia žiadosti.
- Zhotoviteľ týmto informuje objednávateľa, že z dôvodu plnenia uzatvorenej zmluvy sa pri spracúvaní osobných údajov objednávateľa predpokladá, že osobné údaje objednávateľa budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhu príjemcov:
Článok X.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy
- Ak nie je možné, aby zhotoviteľ splnil svoje záväzky vyplývajúce zo zmluvy, je zhotoviteľ povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať objednávateľa a zároveň je povinný ponúknuť objednávateľovi náhradné plnenie alebo možnosť, aby objednávateľ odstúpil od kúpnej zmluvy (zrušil objednávku). V prípade, že zákazník odstúpi od zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto obchodných podmienok, je zhotoviteľ povinný vrátiť zákazníkovi už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na uvedený účet zákazníka.
- V súlade s ust. Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
- predaj tovaru vyrobeného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
- predaj tovaru v ochrannom obale, ktorý nie je vhodný na vrátenie z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
- predaj zvukových záznamov, videozáznamov, audiovizuálnych záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
- poskytovanie elektronického obsahu inak ako na fyzickom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne informovaný o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo odstúpiť od zmluvy,
- predaj tovaru, ku ktorému došlo po uzavretí zmluvy a prevzatí tovaru od dodávateľa zákazníkovi zmontovaného, zostaveného alebo použitého takým spôsobom, že ho predávajúci nemôže uviesť do pôvodného stavu bez vynaloženia zvýšeného úsilia a zvýšených nákladov, napr. zložený alebo zmontovaný nábytok a pod.
- Ustanovenia tohto článku týchto obchodných podmienok sa výslovne nevzťahujú na subjekty, ktoré nespĺňajú definíciu spotrebiteľa uvedenú v zákone o ochrane spotrebiteľa.
Článok XI.
Zrušenie vlastnej objednávky
- Ak bol predmetom objednávky tovar, pri ktorom nie je možné odstúpiť od uzavretej zmluvy, môže spotrebiteľ bezplatne zrušiť objednávku do 24 hodín od jej potvrdenia pod podmienkou úhrady účelne vynaložených nákladov predávajúceho.
- Zákazník môže od zmluvy odstúpiť až do ukončenia diela, je však povinný zaplatiť zhotoviteľovi sumu, ktorá zodpovedá už vykonanej práci, pokiaľ predávajúci nemôže výsledok použiť iným spôsobom, a nahradiť mu vzniknuté náklady.
Článok XII.
Alternatívne riešenie sporov
Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu (e-mailom na obchod@fexinterier.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, akým obchodník vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva. Ak obchodník na túto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. Subjektmi ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. Návrh môže podať spotrebiteľ spôsobom určeným podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s FEX s.r.o., IČO 48 340 812, so sídlom Oravská Jasenica 137, 029 64 Oravská Jasenica je Slovenská obchodná inšpekcia Žilinský kraj Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1, www.soi. sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva SR (zoznam je dostupný na http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo výberu, na ktorý zo subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov uvedených v zozname sa obráti.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je k dispozícii online na adrese http:
/ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.html.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa vzťahuje len na spory medzi spotrebiteľom a podnikateľom, ktoré vyplývajú zo spotrebiteľskej zmluvy alebo s ňou súvisia. Alternatívne riešenie sporov sa vzťahuje len na zmluvy uzavreté na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa neuplatňuje na spory, ktorých hodnota nepresahuje 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať zaplatenie poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu, a to maximálne do výšky 5 EUR vrátane DPH.
Článok XIII.
Záverečné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky sú vydané v súlade s ustanoveniami § 273 ods. 1 Obchodného zákonníka a tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy o dielo medzi objednávateľom a zhotoviteľom bez ohľadu na to, či je objednávateľom fyzická alebo právnická osoba.
- Práva a povinnosti zmluvných strán, ktoré neboli medzi zmluvnými stranami osobitne dohodnuté a nie sú obsiahnuté v týchto VOP, sa riadia príslušnými ustanoveniami § 536 a nasl. Obchodného zákonníka.
- Ak sa niektoré ustanovenie zmluvy alebo týchto VOP stane neplatným alebo neúčinným bez výslovnej vôle oboch zmluvných strán, nemá to vplyv na platnosť a účinnosť ostatných zmluvných dojednaní.
- Tieto všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o dielo uzatvorenej medzi zhotoviteľom a objednávateľom. Objednávateľ svojím podpisom na objednávke, resp. zmluve potvrdzuje, že sa oboznámil s obsahom týchto Všeobecných obchodných podmienok, rozumie ich obsahu a súhlasí s ich znením.
Tieto podmienky sú platné od 11.11.2024